NIEUWS

  • 13.12.2016 Online uw afspraak plannen

    Vanaf nu is het mogelijk om online uw behandeling te reserveren voor een van onze locaties.

  • Opfrisbeurt praktijk Geleen
    29.04.2016 Opfrisbeurt praktijk Geleen

    De praktijk in Geleen bestaat al iets meer dan 10 jaar! Tijd dus om een en ander een opfris beurt te geven.

SOCIAL

  • 17/02/2017 12:00

    Rek oefening nek. Ga met een rechte rug op een stoel zitten, plaats uw voeten op heupbreedte op de grond voor u. Plaats één hand onder uw bovenbeen en buig uw nek langzaam in tegenovergestelde richting u mag uw lichaam een beetje meebuigen tot u het rekken in uw spier zelf voelt. Let op dit mag geen pijn doen! Tips bij rek oefeningen: • Rek uw spieren langzaam • Houd uw spieren 20 á 30 seconden gerekt • Ontspan uw spieren

    Lees Verder
  • 15/02/2017 12:00

    In verband met Carnaval zijn onze beide praktijken zaterdag 25 en maandag 27 februari gesloten.

    Lees Verder
  • 14/02/2017 12:00

    Valentijnsdag! Maak er een mooie en liefdevolle dag van.

    Lees Verder
  • 10/02/2017 12:00

    Vandaag, 10 februari, is 'warme truiendag'. Meedoen is simpel: zet de verwarming lager, trek een warme trui aan en bespaar gezellig en comfortabel 6% energie - en dus 6% CO2 - per graad!

    Lees Verder
  • 08/02/2017 12:05

    Let je er wel op dat je de juiste houding aanneemt tijdens de schouder oefening?!

    Lees Verder
  • 08/02/2017 12:00

    Schouder-Oefening Richt uw ellebogen op schouderhoogte naar buiten. De onderarmen houdt u daarbij omhoog. Beweeg uw onderarmen gelijktijdig op en neer. Zorg dat de ellebogen tijdens de gehele oefening naar buiten gericht blijven. Warming-up. Voordat u met de oefeningen voor uw nek en bovenrug begint, doet u eerst een warming-up. • Zwaai uw armen langs uw lichaam van voren naar achteren en omgekeerd • Draai uw hoofd naar link en rechts • Buig uw lichaam naar beide zijden.

    Lees Verder
  • 06/02/2017 12:00

    Dat het uitvoeren van goede voornemens niet altijd gemakkelijk is kun je lezen als je op onderstaande link klikt. Hoe staat het met jouw goede voornemens voor 2017? http://www.lindanieuws.nl/snacks/shit-weer-mislukt-11x-lollige-tweets-over-goede-voornemens/

    Lees Verder
  • 03/02/2017 12:00

    Rek oefening borst. Ga rechtop in een deuropening staan, plaats uw elleboog en onderarm op schouderhoogte tegen de deurpost. Ga dan met uw tegenovergestelde been één kleine stap vooruit en buig langzaam door uw knie, hou hierbij uw arm op dezelfde plek. Met deze oefening rekt u de borstspier. Tips bij rek oefeningen: • Rek uw spieren langzaam • Houd uw spieren 20 á 30 seconden gerekt • Ontspan uw spieren

    Lees Verder
  • 01/02/2017 12:00

    Misschien heb je haar, tijdens een bezoek aan onze praktijk, al zien staan. Onze blauwe koe, speelkameraadje voor onze jonge gasten maar voor ons als team symbool van 'thinking out of the box'. In onze gisteren verschenen nieuwsbrief lees je meer. Aangezien het een blijvertje is willen wij je vragen met ons mee te denken over een naam voor onze 'blue cow'. Als wij jouw naam kiezen dan krijg je van ons een eigen blauwe koe. Laat het ons vóór 15 maart weten en misschien maak jij kans op je eigen blauwe koe!!

    Lees Verder
  • 31/01/2017 12:40

    Nieuwsbrief Februari 2017

    Lees Verder
  • 30/01/2017 12:00

    Naast 3 chiropractoren kunt u in onze praktijken inmiddels ook gebruik maken van de diensten van masseur Ed Timmermans (beide praktijken), masseur Raymond Wolfs (praktijk Geleen) en voor voetreflexologie Resy Simonis (praktijk Geleen) Informeer bij onze assistentes naar de mogelijkheden.

    Lees Verder
  • 26/01/2017 12:00

    Vandaag, donderdag 26 januari 2017, is het Nationale Gedichtendag! Heb jij inspiratie?

    Lees Verder
  • 23/01/2017 12:00

    Oefening 6 uit onze reeks oefeningen om goed voorbereid op wintersport te gaan. Seated leg extensions: voor knieën en beenspieren (met name activatie van binnenste kniespieren die meestal betrokken zijn bij blessures) - ga zitten op een stevige stoel met 4 poten en maak een theraband/elastiek vast om de stoelpoot en net boven uw enkel. (heeft u geen theraband neem dan een andere elastische band of kom er een halen in de praktijk) - draai de voet naar buiten en strek uw been tegen de weerstand van de band in. Hou het einde een seconde vast en laat hem langzaam weer zakken. - 3 x 10/15 per kant.

    Lees Verder
  • 21/01/2017 12:00

    Vandaag, 21 januari, is het Internationale Knuffeldag. Wie geef jij vandaag een extra knuffel?

    Lees Verder
  • 20/01/2017 14:44

    Vandaag genoten van een heerlijke vlaai, die onze chiropractor Prisca Rompen kreeg van een tevreden patiënte. Fijn voor ons en zeker fijn dat het met de betreffende mevrouw zo goed gaat.

    Lees Verder
  • 18/01/2017 12:00

    Tip 5 in de serie 'goed voorbereid op wintersport', ons thema van januari. Squat: voor been en rugspieren. - benen op schouderwijdte uit elkaar, voeten recht naar voren wijzend. - rug rechthouden en buikspieren licht aanspannen. - door de knieën zakken. - belangrijk dat de knieën niet over de tenen uitsteken, de knieën niet naar binnen zakken en de rug recht blijft. - 3 x 10/15

    Lees Verder
  • 16/01/2017 12:59

    Oefening 4 in de reeks 'goed voorbereid op wintersport', ons thema van deze maand. Lunge: voor benen en balans. - rechtop staan en grote stap naar voren zetten, liefst op een lijn. - zak dan recht omlaag door de knieën te buigen waarbij de achterste knie de grond (bijna) raakt. Het voorste been naar 90 graden bij knie en enkel. De knie gaat niet over de tenen. - Duw met voorste voet omhoog en kom weer rechtstaan. - Tip: hou handen in de zij om te voorkomen dat de heup zakt en zet een stoel in de buurt voor balans. - 3 x 10/15 per kant.

    Lees Verder
  • 13/01/2017 15:38

    Wilt u weten of deze kussens geschikt zijn voor u? Vraag uw chiropractor om advies en probeer vrijblijvend een kussen, door A en C Slapen beschikbaar gesteld aan onze praktijk in Geleen, uit.

    Like, deel en win! De perfecte lighouding is een samenspel van matras en hoofdkussen. We geven een Silvana Support-kussen weg voor heerlijke nachten en uitgerust wakker worden zonder nekpijn! De kussens zijn in verschillende hardheden verkrijgbaar, voor iedereen op maat. De winnaar van het kussen wordt op GARDENZ-dag, zaterdag 21 januari, bekend gemaakt. Winnen? Deel dit bericht, like onze pagina en maak kans op een heerlijk Silvana Support-kussen.

    Lees Verder
  • 13/01/2017 12:00

    NIEUW!!! Voor beide locaties is het voor u als cliënt mogelijk om online uw behandeling te reserveren. U kunt daarmee 7 dagen per week bij ons terecht om uw behandeling in te plannen. Wanneer het u uitkomt, op een datum en tijd wat voor u het beste schikt. Klik op onderstaande link om een afspraak te maken of bezoek onze website https://newagenda.crossuite.com/geleen/l/

    Lees Verder
  • 11/01/2017 12:00

    Oefening 3 in het kader van ons thema deze maand, goed voorbereid op wintersport. Plank: voor core stability en buikspieren. - op de buik liggend opdrukken naar de ellebogen en de rug recht houden. - Belangrijk om de buikspieren aan te spannen, een rechte lijn te vormen van rug naar benen en de ellebogen recht onder de schouders te houden. - Als dit te moeilijk is beginnen op de knieën en opbouwen naar 30 seconden

    Lees Verder
  • 09/01/2017 12:00

    Oefening 2 uit onze serie om goed voorbereid op wintersportvakantie te gaan. Golfers lift balans: voor balans en rekken van been- en bilspieren. - Ga op een been staan en leun met rechte rug voorwaarts terwijl het andere been mee naar achter beweegt. Reik met tegenovergestelde hand van het opkomende been naar voren tot u (bijna) horizontaal staat. Hou dit vast. - Buikspieren aanspannen. - Tip: hou handen in de zij voor het eerste deel om te voorkomen dat u scheef gaat staan. Zet een stoel in de buurt om te beginnen. Als dit te moeilijk is beginnen met oefenen om op een been te staan en opbouwen door steeds verder te buigen. - 3 x 30 seconden beiderzijds.

    Lees Verder
  • 05/01/2017 12:00

    In het kader van ons thema deze maand, goed voorbereid op wintersport gaan, publiceren wij de komende weken enkele oefeningen. Vandaag oefening 1. Psoas stretch: voor opwarming en rekken van heup en bekkenspieren aan de voorkant: - ga op de rand van bed/ bank liggen zodat een been vanaf de heup ernaast kan zakken. Trek de knie aan de 'bed/bankkant' naar uw borst en hou deze strak vast. Laat dan het andere been van het bed afhangen. - Voel rek in de lies van de afhangende kant. - 3 x 30 seconden aan elke kant.

    Lees Verder
  • 03/01/2017 15:46

    Nieuwsbrief Januari 2017

    Lees Verder
  • 01/01/2017 12:00

    Het team van Chiropractie Geleen en Leudal wenst u een gezond en gelukkig 2017.

    Lees Verder
  • 31/12/2016 12:00

    Het team van Chiropractie Geleen en Leudal wenst iedereen een feestelijke en gezellige jaarwisseling!

    Lees Verder
  • Ik geloofde eerst niet in deze vorm van behandeling, maar nu kijk ik er anders naar. Als niets meer helpt zou ik dit ook aanbevelen.

    Irene Gelissen
  • Klachten-vrij is voor mij een utopie, maar ik durf wel te zeggen dat mijn pijnklachten zeker voor de helft zijn afgenomen!! En dat is ontzettend veel waard!! Hele fijne behandelaars en medewerkers in deze praktijk!!

    Vrouw 40+
  • Ik had meteen ná mijn eerste behandeling: "Ja, dit is het voor mij". Ik ben blij dat ik hier terecht ben gekomen. En nu na vier behandelingen voel ik al voor 90% vooruitgang! Super!

    K. Levels
  • Na de eerste behandeling al direct resultaat! De pijn verdween en de beweeglijkheid was weer als vanouds. Mijn advies: niet twijfelen, doen!

    Jan Schonbrodt
  • Blij dat ik deze praktijk heb leren kennen. Mijn verzekering vergoed 80% van de kosten. De rest heb ik er graag zelf voor over.

    Erik
  • Al twee jaar had ik last van mijn schouder. Na verschillende behandelingen bij de fysiotherapeut stelde een kennis voor om naar de chiropractor te gaan. Meteen na de eerste behandeling kon ik mijn arm beter bewegen, dit zonder pijn. Ik ben blij dat ik jaren geleden de beslissing heb genomen om naar Chiropractie Geleen | Leudal te gaan. Mijn advies: Doe wat je moet om jezelf beter te laten voelen! Bij Chiropractie Geleen | Leudal ben je zeker op de juiste plaats. 

    Karin van Heumen